Nädal 5 - Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

Selle nädala katsumuseks on kirjutada kahest V. Shea netikäsust. Ühest, mida pean sama tähtsaks kui 1990-ndatel, ning teisest, mida hindad tähtsuse (täiesti või suurelt osalt) kaotanuks. Otsustasin selle ülesande lahendamisel lähtuda puhtalt enda tunnetusest ning asjaoludest, mida igapäevase kasutajana olen märganud.

Netikäsk, mida ma praegusel hetkel pean sama tähtsaks ning isegi päevakohasemaks, on reegel 8, mis sisaldab endast teiste inimeste privaatsuse respekteerimist.[1] Viimasel ajal on palju juttu olnud suurfirmade konkurentsi puudumisest, ning see toob kaasa ka ühe suure probleemi - andmed on jaotunud kindlate gigantide kätte. Samuti nõustume igapäevaselt veebi sirvides ka küpsistega, mis meie käitumist jälgivad ning olenevalt ettevõttest ka neid kasumi eesmärgil edasi müüvad. Otsides internetist erinevaid mälupulki, võib üsna kiirelt täheldada mälupulkade reklaami kasvu. Seega käsitledes antud teemat suuremalt kui "leian kuvarilt märkmepaberile kirjutatud parooli", privaatsus kui selline on muutunud järjest suuremaks probleemiks ning selle üleüldine olemasolu, küsitavaks.

Netikäsk, mida ma tänapäeval enam nii suureks ei pea, on käsk 7, ehk abi hoiab kisendamise kontrolli all. Sirvides erinevate uudiseportaalide kommentaarinurka, võib selle käsu kadumises veenduda. Internet ühendab inimesi igast maailma nurgast, ning erinevad arvamused on oodatavad, kuid sellest tulenevalt mängivad rolli ka kaasavad faktorid ehk emotsioonid. Osadele on sopa loopimine muutunud isegi viharaviks, aidates kaasa igapäevasele toimetulekule. Väga haruldane on tänapäeval näha puhast foorumit, kus inimestel on tõesti argumenteeritud kommentaarid ning abi pakkujatele pakutaks piitsa asemel präänikut.


Allikad

[1] http://www.albion.com/netiquette/rule8.html

[2] http://www.albion.com/netiquette/rule7.html

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nädal 1 - Kolm põnevat IT lahendust.

Nädal 2 – Kaks erinevat tehnoloogiat Interneti varasemast ajaloost

Nädal 3 - Uus meedia